יום רביעי, 9 במרץ 2016

איך כותבים בלוג בצורה מושכת ומעניינת?

בלוגים הם אחת הפלטפורמות החשובות ביותר בעולם שבו האינטרנט הוא מדיום התקשורת הפופולארי ביותר
האינטרנט הוא המדיום התקשורתי המשמעותי ביותר של המאה ה-21, ולא נראה כאילו מדיום תקשורתי כלשהו יוכל להדיח אותו ממעמדו זה בעשרות השנים הקרובות. כשאנחנו אומרים שאנחנו עושים היום דרך האינטרנט היום, הכוונה היא באמת כמעט לכל דבר – החל מקניות ועד צריכת חדשות ופנאי. בהתחשב בחשיבותו העצומה של האינטרנט בשגרת היום יום שלנו ובהחלטות היום יומיות שאנחנו מקבלים, הופכת הפלטפורמה של בלוג – יומן רשת – לאחת החשובות ביותר בעולם המודרני. בתחומים הרבים והשונים בהם בלוגים הם כוח משמעותי הדבר כבר ברור, ונבין בדיוק כיצד הופכים בלוגים לפלטפורמה איכותית שכזו, בנושאים שונים, וכיצד כותבים אותם בצורה מושכת ומעניינת.
כיצד כותבים בלוג בצורה מושכת ומעניינת, ומה סוד ההצלחה של בלוגים פופולאריים?
·         קודם כל, כתיבה – בשביל מה אנשים נכנסים לבלוג? כאשר אדם נכנס לבלוגים בנושא מסוים, הרי שהוא ככל הנראה מתעניין בנושא הזה ורוצה לא רק לקבל מידע אלא גם לקבל דעה, ולקבל אותם בדרך מעניינת שנותנת ערך מוסף למידע, ולא רק יבשה וחדשותית. לשם כך, ישנם אתרי חדשות. בלוגים, מאידך, צריכים להיות כתובים בצורה מעניינת, יצירתית, עם שילוב בין כתיבה עניינית ואינפורמטיבית לכתיבה יוצרת.
·         לדעת מי קהל היעד שלכם – לכל בלוג קהל יעד משלו. בלוג אופנה יקסום בדרך כלל לנשים בחתך גילאים מתבגר וצעיר, בעוד בלוג פוליטיקה בדרך כלל ידבר יותר לאוכלוסיות סטודנטים ואינטלקטואלים. בלוג אוכל ומשפחה ידבר להורים, בעוד בלוג מקצועי ידבר לאנשי ונשות מקצוע בתחום מסוים. בקיצור, צריך לדעת להתאים את הכתיבה שלנו בצורה מושכת ומעניינת לקהל היעד שלנו – לדבר בשפה הנכונה, בגובה העיניים אך בכל זאת ממקום של ידע והבנה, ולדעת לתת לאנשים לא רק את מה שהם מצפים לקבל – אלא את מה שהם לא ידעו שהם צריכים.
בלוגים בנושאי אופנה, פוליטיקה או בכלל סיפורים קצרים – יצירתיות, יסודיות והתמדה

כאשר בלוג מראה יצירתיות ויכולת לתת לקוראים את הערך המוסף, ביסודיות ובלי פשרות על איכות הכתיבה והאינפורמציה, ובהתמדה לאורך זמן – ההצלחה תגיע.
כתיבת בלוג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה